استراتژی های قیمت گذاری
استراتژی های قیمت گذاری
چهار شنبه 18 دی 1398 ساعت 13:45 | بازدید : 407 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

  

سلام و روز بخیر

 

امروز تصمیم داریم یکی از دوره هایی که برای مدیران شرکت های خصوصی مختلف برگزار کردیم و با استقبال برخی از آنان مواجه شد برایتان بگذارم. نام دوره "طراحی استراتژی­ها و طرح های قیمت گذاری" است.

دغدغه خیلی از مدیران قدیمی یا جدید، انتخاب درست قیمت های محصولات یا خدمات شان است و اغلب اوقات سردرگم هستند که چگونه باید این کار صورت بگیرد که تکنیک های علمی و تجربی را در کنار هم در نظر بگیرد. در اینجا شمه ای از این آموزش را برای تان می گذارم و امیدوارم مفید باشد.

 نظر یا سوال یا انتقادی هم داشتید خوشحال می شوم در جریان بگذارید.

علی رغم نقش روز افزون عوامل غیر قیمتی در فرایند بازاریابی نوین، قیمت همچنان به عنوان یک رکن مهم از ترکیب عناصر بازار یابی اعتبار خود را حفظ می کند. قیمت فروش تنها رکن از ارکان ترکیب عناصر بازاریابی است که منبع در آمد است. سه رکن دیگر هزینه زا هستند.

در این آموزش چند ساعته به سه پرسش پاسخ داده می شود:

 

قیمت یک کالا  یا خدمت برای اولین بارچگونه تعیین می­شود؟                  

 

 برای مقابله با شرایط و فرصت­های متغیر، نحوۀ تغییر و تعدیل قیمت در طول زمان و درمکان­های مختلف چگونه است؟                                               

   

  زمان مناسب برای تغییر قیمت چه وقت است و یک شرکت چگونه می­تواند به تغییر قیمت توسط رقیب پاسخ  دهد ؟                                                       

 

هر شرکت هنگام تعیین سیاست قیمت گذاری یک روش شش مرحله ای را طی می  کند. اول، او هدف قیمت گذاری خود را انتخاب می­کند. یعنی از طریق تولید و عرضه کالای خود به دنبال چیست (بقاء به حداکثر رساندن سود آوری جاری، به حداکثر رساندن در آمدی جاری، به حداکثر رساندن رشد فروش، به حداکثر رساندن بهره برداری از بازار، یا رهبری بازار از نظر کیفت).دوم، او منحنی تقاضا را برآورد می­کند یعنی مقادیر فروشی که احتمالاً در هر سطح از قیمت فروش به آن دست نخواهد یافت. هر چقدر تقاضا برای کالای شرکت بی کشش تر باشد شرکت می تواند برای آن قیمت بالاتری تعیین کند. سوم، شرکت به برآورد نحوه تغییر هزینه های خود در سطوح مختلف تولید، سطوح مختلف انباشتگی تجربه در تولید  کالاهایی متمایز  می پردازد. چهارم، شرکت هزینه ها، قیمتهای فروش و کالاهای رقیب را مورد بررسی قرار می­دهد. پنجم به انتخاب یکی از روش های قیمت گذاری  زیر اقدام می­کند:

شرکت هنگام تعیین سیاست قیمت گذاری خود باید عوامل زیادی را مورد بررسی قرار دهد. ما طی سطوری که خواهد آمد به تشریح یک رویه قیمت گذاری شش مرحله ای می­پردازیم.

 این شش مرحله­ای می­پردازیم. این شش مرحله شامل:

 

1) انتخاب هدف از قیمت گذاری

                بقا

                حداکثر سود آوری جاری

                حداکثر عایدات فعلی

                حداکثر رشد فروش

                حداکثر بهره برداری از بازار

                رهبری کیفی کالا

                سایر اهداف قیمت گذاری

 

 2) تعیین سطح تقاضا؛

 

3) برآورد هزینه ها؛

 

4) تجزیه و تحلیل هزینه­ها، قیمت­های فروش و آنچه که رقبا عرضه می­کنند؛

 

5) انتخاب یک روش قیمت گذاری؛

                قیمت گذاری اضافه بها

                قیمت گذاری برای تأمین بازده هدف

                قیمت گذاری بر اساس ذهنیت خریدار

                قیمت گذاری براساس فایده برای مشتری

                قیمت گذاری بر اساس نرخ های جاری

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 22
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 31
:: بازدید ماه : 459
:: بازدید سال : 1198
:: بازدید کلی : 5698